استارت آپ درمانیSemma  با بودجه ی 114 میلیون دلار برای مقابله با دیابت نوع 1

30  نوامبر 2017- یک شرکت نوپا از کمبریج، ماساچوست در ایالات متحده،  بودجه ی اجرای آزمایشات انسانی یک کپسول جدید طراحی شده برای درمان دیابت نوع 1 را به 114 میلیون دلار (87.4 میلیون پوند) افزایش داد.

شرکت Semma Therapeutics توسط محقق برجسته ی دانشگاه هاروارد، پروفسور داگ ملتون تاسیس شده است. کار او شامل یک روش تولید سلول های بنیادی پیشرفته است که قادر به تولید میلیاردها سلول بتای کارآمد برای تولید انسولین می باشند.

Semma  با همکاری شرکت فرانسوی Defymed یک دستگاه قابل کاشت در بدن به نامMailPan را توسعه داده است. این دستگاه یک پانکراس مصنوعی زیستی یاBioArtificial Pancreas (BAP) است که قادر به نگهداری از سلولهای بتای کارآمد در داخل بدن است.

این دستگاه با یک جراحی ساده در بدن کاشته می شود، اما می توان سلول های بتا قدیمی را از آن خارج و سلولهای بتای جدید را وارد آن کرد بطوریکه نیازی به جراحی ثانویه ندارد. غشاهای تخصصی سلولهای بتا را در حالی که از حمله ی سیستم ایمنی محافظت می کنند، درون خود نگهداری می کنند.

Semma  بودجه ی این تحقیقات را از منابع مختلف از جمله صندوقTLD JDRF ، شرکتMedtronic  تولید کننده پمپ انسولین و شرکت دارویی سوئیسی Novartis  دریافت کرده است.

بنیانگذار این شرکت یک دلیل بسیار شخصی برای این تحقیقات دارد. هر دو پسر و دختر او به دیابت نوع 1 مبتلا هستند. پروفسور Melton پس از  کارهای اولیه خود بر روی تخم قورباغه در دانشگاه هاروارد، تمرکز خود را برای مطالعه ی سلول های بنیادی در تلاش برای یافتن یک درمان مناسب برای بیماریی که فرزندانش به آن مبتلا هستند، معطوف کرد.

تا به امروز، درمان های سلول های بنیادیSemma در موش ها و موش های صحرایی جواب داده است. گام بعدی آزمایشات بر روی انسان است و بودجه ی اخیر برای این هدف جمع آوری شده است.

پروفسور Melton خوش بینی خود را در مورد آینده ی درمان دیابت بیان کرد: دانشمندانSemma بطور موثری تلاش خود را بر روی سیستم هایی متمرکز کرده اند که سلول هایی را تولید می کند که قابل تشخیص از سلول های بتای پانکراس انسانی نیستند و به اختراع دستگاه های جدید محافظ ایمنولوژیکی و ابداع عمل جراحی ساده برای استفاده از این سلولها در بدن پرداخته اند. ما در مورد توانایی های این برنامه برای بیماران دیابتی و خانواده هایشان بسیار هیجان زده هستیم.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2017/nov/start-up-semma-therapeutics-raises-114-million-dollars-to-beat-type-1-diabetes-97502452.html